اخبار مربوط به حشرات و سمپاشی اخبار مربوط به حشرات و سمپاشی .

اخبار مربوط به حشرات و سمپاشی

خطرات گزش کنه کبوتری (Argas)

خطرات گزش کنه کبوتری (Argas)


سمپاشی کنه کبوتری

ویرگول

کنه های آرگاس و مایت ها از جمله مهمترین اکتوپارازیت ها یا انگل هایی هستند که از بدن کبوتر ها به محل سکونت انسان انتقال یافته و از خون انسان تغذیه می نمایند. این حشرات ناقل بیماری های عفونی و منبع انتقال آنتی ژن هایی هستند که آلرژی های شدید از جمله باعث شوک آنافیلاکسی در انسان می گردد.


کنه کبوتر


عدم آشنایی با کنه های کبوتری و مایت ها باعث می شود تا ما از علائم آلرژیکی ایجاد شدۀ ناشی از گزش این حشرات غافل شویم و در مرور زمان با آلرژی های شدیدتری از جمله شوک آنافیلاکسی مواجه شویم که برای سلامت انسان بسیار خطرناک می باشد.

 


رشد جمعیت کبوترها در شهرها از یک طرف و از طرفی لانه گزینی و مستقر شدن آن ها در زیستگاه انسان ها به طور فزاینده ای به عنوان یک منبع نگران کننده برای انسان ها بشمار می آید که باعث انتقال پارازیت ها و انگل هایی موجود در بدنشان نظیر کنه های آرگاس، مایت ها، مگس های کبوتری و ... به محل سکونت انسان می گردد.

 


لانه های کبوترها معمولاً در پشت بام، تراس، لبه های کناری پنجره ها ، درز انقطاع ساختمان، روی کولرها و.... مشاهده می شود و مایت های کبوتر در شکاف و درزهای لانه کبوترها زندگی می کنند . این اکتوپارازیت ها برای تغذیه به دنبال خون می باشند و از این جهت وارد منازل می شوند تا بتوانند از خون گرم انسان تغذیه داشته باشند. نیش کنه ها به همراه سوزش و آلرژی های پوستی شدید و ضعیف بسته به واکنش ایمنی که سیستم ایمنی افراد دارد، متفاوت می باشد.

 


دور کردن کبوترها از محل زندگی و حفظ اصول بهسازی محیط می تواند از آلودگی محیط به کنه ها و مایت ها پیشگیری نماید.

 

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۸:۴۲ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)